Some older adults could lower their chances for vision loss by eating fish at least once a week.
Researchers at Johns Hopkins University studied 2,500 adults age 65 to 84. Participants who ate one or more servings of fish once a week were 60 percent less likely to have advanced macular degeneration than those who ate less.
"While the current research indicates that a diet rich in omega-3 fatty acids can reduce the risk of late AMD in some patients, more research is still necessary," Bonnielin K. Swenor, the research team's leader, told Reuters Health in an email.
Fish contain Omega-3 fatty acids. Omega-3 is found in oily fish like salmon, mackeral and albacore tuna.
The findings, reported in the journal Ophthalmology, do not prove that eating fish cuts the risk of developing AMD. However, the research does add to evidence found in similar studies which showed that fish eaters tend to have lower rates of AMD than people who do not eat fish.
If you have AMD, Swenor said you should consult with your opthamologist on all dietary options.